Kulturalni ulubieńcy ODC. 12 - czerwiec 2017

      

      Czerwiec.. miesiąc ślubu mojego ukochanego małego braciszka. Ślubu, który nas wyrwał z odrętwienia po pogrzebie mamy. Ślubu, który się udał i który długo będę wspominać. Ale czerwiec to też wizyta w kinie, by obejrzeć kolejną część mojej chyba ulubionej sagi kinowej... Czerwiec to też kilka bardzo fajnych książek. Muzycznie... no własnie bieda, ale też cos tam się znalazło! Zapraszam do czytania i słuchania!


1. Muzyka miesiąca lekko

      W tym miesiącu resetowałam się przy najnowszych utworach Shakiry. Mam do niej słabość.. jej muzyka wymusza na moich ustach uśmiech, a moje nogi same przy niej przytupują.. Nie zagłębiam się tekst.. liczy się puls muzyki.



2. Muzyka miesiąca poważniej.


      Pewnie nikogo nie zaskoczę... ale skoro pojawili się nowi Piraci z Karaibów to i muzykę katuję non stop niemal. Znacie lubicie? Co prawda to nie mój ukochany Hans Zimmer pisał muzykę.. ale Zanelli, który jest z produkcją od począdku dał radę.





3. Książka miesiąca.


      Jestem w trakcie czytania Kronik Diuny i porzuciłam na rzecz Sagi Demonicznej.. ale wiecie, chyba napisze o niej coś, jak wreszcie skończę, bo pierwszy tom: Malowany człowiek mnie zachwycił... zapowiada się ulubieniec na lipiec!. A czerwiec? W czerwcu na miano ulubieńca zasłużyło coś innego. Coś babskiego, coś polskiego, cos, co już kiedyś czytałam. Coś lekkiego, łatwego i przyjemnego. To książka Moniki Szwai Jestem nudziarą. wiecie... lubię twórczość tej autorki, ona jest takim relaksującym spa dla mojego mózgu. Znacie? Lubicie?

źródło grafiki: www.empik.com


4. Serial miesiąca


      Czekam na Grę o tron i umieram z nudów, jesli chodzi o seriale! Pozaczynałam ich sporo i żaden mi nie podchodzi. To chyba kwestia oczekiwania na mój ukochany EVER serial.. jeszcze miesiąc.. mały miesiączek i już! Tymczasem... PO SU CHA!! Choć Monia z bloga Mama z różowa torebką poleca serial 13 powodów. Mam zamiar sprawdzić CO TO i z CZYM to się je. Tymczasem zostawiam Was z zwiastunem kolejnego sezonu Gry o Tron!




5. Film miesiąca.

      Nareszcie.. doczekałam się są! PIRACI Z KARAIBÓW Zemsta Salazara! Nie zliczę ile razy wkurzałam się, ze trzeba tyle czekać na kolejną część! Czy się zawiodłam? A może film spełnił moje oczekiwania? Cóż... Brutalna prawda jest taka... że spodziewałam się więcej... to pewnie wina moich oczekiwań. Bo dla mnie film był nieco naciągąny... taki na siłę. Jack jakiś taki... mało lotny. Ale.... po kiepskiej części Piraci z Karaibów na Nieznanych Wodach.. gdzie mało było piractwa, a więcej biegania po dżungli, wracamy na morze! I tak ma być KARWASZ TWARZ... jak to mawia Marian Janusz Paździoch!
Jak myślicie? Będzie kolejna część?





6. Cytat miesiąca

autor. Draqilka

      Tacy to moi kulturalni ulubieńcy... jacy są Wasi? Przeczytaliście w tym miesiącu coś fajnego? A może jakiś ciekawy film? Podzielcie się... z radością skorzystam!

      A tak na koniec koniec podzielę się z Wami tym, co wyrabiał mój mały pomocnik, w trakcie pisania tego posta... cóż, nawet gniewać się na niego nie potrafiłam, jak mi wykasował połowę tekstu.









50 komentarzy:

  1. "Lepszy na wolności kąsek byle jaki niż w niewoli jadać przysmaki"- od razu mnie się skojarzyło z cytatem miesiąca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to to! Ten był drugi w kolejności!

      Usuń
  2. Szwaja jest fajna. Odmóżdża i relaksuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najnowszych Piratów z Karaibów nie wiedziałam, ale ścieżka dźwiękowa fajna jak zawsze. Moniki Szwaji nie znam, ale może kiedyś przeczytam. O swoich ulubieńcach nie będę tu pisać bo zobaczysz w nowym wpisie. Cieszę się, że ślub Twojego brata wniósł nareszcie coś pozytywnego i radosnego, ale wiem, że pewnie łatwo nie było. Teraz możesz skupić się na swoim bo lato szybko przeleci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam! Szwaja jest taka.. typowo babska. Lekka i łatwa.

      Usuń
  4. Nie znam ani tej piosenki, ani książki, film nie mój klimat...Coś dzisiaj nam nie po drodze ;) nawet tego cytatu nie znam, ale...Ciebie kojarzę :)
    Bardzo się cieszę, że ślub brata był udany. Potrzebne Wam było oderwanie się od myślenia o Mamie i o tym, że odeszła, a Mama na pewno była przy Was w tym dniu i na pewno by chciała żebyście cieszyli się życiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubisz Piratów? NO w szoku jestem! Jak można nie lubić Piratów. :D

      Usuń
    2. Powiem/napiszę tak...jeśli akurat ,,lecą w tv" to mi nie przeszkadzają o ile mogę w tym czasie zająć się czymś innym - prasownie, wyjście do kuchni itd ;)

      Usuń
  5. Bardzo spodobał mi się ten cytat, ma głębokie przesłanie.
    Dobrze, że ślub brata był udany mimo żałoby. Mamie na pewno przykro by było, gdybyście smętnie spędzili jego dzień. Oby teraz już było tylko lepiej i lepiej.
    Muzykę Hansa Zimmera lubię, ale nie słyszałam Zanelliego. Dobrze jednak, że uważasz, że daję radę :)
    Piraci z Karaibów są świetni!
    Kiedyś miałam słabość do Shakiry. Teraz mi już przeszło, ale najnowsza piosenka jest naprawdę dobra :)

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałam pójść na Piratów ale nie zdążyłam :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Cytat mi się bardzo spodobał :)
    Cieszę się, że ślub brata mimo wszystko był udany mimo wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było schowac smutki do serca. Mama zawsze mówiła: żałobę noś w sercu. I tego się trzymam.

      Usuń
  8. A ja nie przepadam za Piratami, ale cytat fajny ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do Piratów to zatrzymałam sie chyba na trzeciej części, chyba... zawiodłam się i zwyczajnie odpuściłam. Może fajnie zobaczyć w kinie, ale czy bym poszła? Nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja skońcyzłam na 2 części;p

      Usuń
    2. Ja się zawiodłam na części czwartej. Ale ta jest okej! Jeśli ktoś lubi takie kino, to nie będzie zawiedziony!

      Usuń
  10. Ten kotełek jest przeuroczy:D ja bym go też dała do ulubieńców miesiąca xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ANo.. a ja nie jestem kociarą.. więc to tym bardziej znamienne, ze się dostał. :D

      Usuń
    2. :D to wyczyn zatem zacny :D ja jestem kociara mam kota na punkcie kotów;p

      Usuń
  11. Nie miałam jeszcze czasu, żeby wybrać się na piratów, ale zamierzam to nadrobić jak najszybciej! :D Nawet jeśli jest słabszy to jest tam Kaya Scodelario!! ♥ :D Btw oglądałaś Skinsów?
    Gra o Tron.. ja nie wiem. Jakoś się nie daję wciągnąć :d Nie wiem czy przeraża mnie fakt, że to ma już tyle sezonów, że zginę na całe wakacje jak zacznę to oglądać, czy coś z tym serialem jest nie tak, że wciąż do niego nie zasiadłam..? :D Jedyną postacią, która mnie tam ciekawi jest królowa smoków :D Ale to za mało na ten moment :D
    A kiciuś jest słodziakiem :D Ale to już mówiłam.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak byś zaczęła oglądać to przepadniesz! Jeśli lubisz fantasy to przepadniesz. Daenerys jest moją drugą ulubioną postacią. Zaraz po Johnie Snow a przed Tyrionem Lanisterem. :D ALE.... polecam najpierw przeczytać książkia dopiero potem obejrzeć serial.

      Usuń
  12. już wiem, co dziś obejrzę z Narzeczonym na wieczór :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Aaaa w końcu mamy coś wspólnego! Wszystko co powyżej wymieniłaś lubię bardziej lub jeszcze bardziej <3

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki słodki pomocnik :) Ja w kinie byłam na odmóżdżaczu jakim jest Słoneczny Patrol. Myślałam, że się zawiodę, a jednak udało mi się uśmiać. Piratów jeszcze nie widziałam, ale mam zamiar obejrzeć. A co do książek, jutro będę składać zamówienie, bo w końcu będę miała czas na czytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię Szwaję, może mnie nie zachwyca jakoś szczególnie, ale czerpię z jej twórczości przyjemność :) Malowanego człowieka dopiero poznałaś? Mnie też zachwycił dobre kilka lat temu, ten świat wciągnął mnie od pierwszych stron :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dopiero poznałam.. ale jestem już w połowie i szybko mi strony uciekają! :D Kolejny Tom już zapowiedziany więc muszę się spieszyc!

      Usuń
  16. Piratów lubię ale nawet nie mam czasu ich oglądać... Shakira jest fajna ale tej piosenki nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. tyle polecasz a ja nic nie znam...
    Obserwuję i zapraszam do mnie: http://thewomenlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też wole być wilkiem! A co do GoT - ta aktorka mi przypomina o filmie "Zanim się pojawiłeś" dlatego piona za tego ulubieńca czerwcowego !

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w czerwcu byłam trochę oderwana od wszystkiego i internety i TV były dużo bardziej ograniczone. Temu żadnych ulubieńców raczej nie posiadam. O, fajnie, że dodałaś Shakire, bo miałam zamiar szukać tej piosenki.
    Na Piratów może pójdę, o ile ich jeszcze grają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie ciężko wychodzi z ograniczaniem internetów;p

      Usuń
  20. Mnie też wpadła w ucho piosenka Shakiry :) "Jestem nudziarą" jakoś mi nie podeszło, a na "Grę o tron" też niecierpliwie czekam! Póki co skończyłam "Pretty Little Liars", zaczęłam "Wielkie kłamstweka" (jakoś nie rozumiem zachwytu nad tym serialem) i jestem w trakcie nowego "Twin Peaks" (totalnie dziwne, ale MUSZĘ wiedzieć, jak to się skończy!), ale i tak najbardziej czekam właśnie na "GoT" i mam nadzieję, że po tych trzech miernych serialach wreszcie mnie zadowoli ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Po Piratach tez spodziewalam sie czegos wiecej :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Tych książek nie znam, ale na pewno po nie sięgnę. Zawsze zapisuję sobie Twoje rekomendacje bo mamy chyba podobny gust czytelniczy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czerwiec był dla mnie jednym z bardziej pracowitych miesiąców w tym roku.. dobrze że już lipiec <3 a książkę wybrałaś cudowną :)
    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam na nowy wpis <3

    OdpowiedzUsuń
  24. "Jestem nudziarą" to coś co przeczytam przy najbliższej wolnej chwili! ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Shakirę :D
    I jeszcze z ulubiencow na pewno musze w koncu sie wziac za got <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Nowi Piraci z Karaibów? Boże.. ja nie żyję! Właśnie przed chwilą rozmawiałam o tym z przyjaciółką - nie wiem o tym co dzieje się na świecie! Zero TV, zero internetów (poza blogiem, insta i fb)... tylko dziecko, które wysysa ze mnie całą energię :o

    Shakirę kiedyś uwielbiałam, ale dzisiaj jej nowe piosenki nie bardzo mnie pociągają.


    Przyjemny blog, na pewno jeszcze wpadnę :)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiem, co Shakira w sobie i w swoim głosie ma, ale uwielbiam ją całą. Lubię patrzeć na jej taniec. Lubię stare i nowe piosenki.

    OdpowiedzUsuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Zawsze odwiedzam moich komentatorów, starając się konstruktywnie odwdzięczyć.*

**Każda obserwacja to uśmiech na mej twarzy**

** Przesyłam moc dobrej energii! **