Nie zgub kolejnych notek! KLIK KLIK

Draqilka w kuchni odc. 5 - Chlebek bananowy

         Banany! Pierwszy raz piekłam Chlebek Bananowy po obejrzeniu filmiku jednej z vlogerek, a dokładniej Szusz. Nie robiłam go do...

    

    Banany!

Pierwszy raz piekłam Chlebek Bananowy po obejrzeniu filmiku jednej z vlogerek, a dokładniej Szusz. Nie robiłam go dokładnie według przepisu, ale wyszedł fajny. Od tamtej pory, piekę to ciasto regularnie dlaczego? Bo jest proste, szybkie i zawsze wychodzi. Chlebek bananowy to coś dla osób, które mają dwie lewe ręce, a w kuchni potrafią niewiele więcej niż zagotować wodę. Serio, nie ma tu żadnej filozofii, żadnych pułapek.. słowem NIC co mogłoby zaskoczyć. Przygotowanie ciasta trwa 15 minut, do tego pieczenie i mamy pyszny smakołyk do kawy czy herbaty. Spróbujcie, nie pożałujecie. :D


Składniki:

(mała keksówka 10 na 20)


  • 1.5 szklanki maki pszennej;
  • pół szklanki oleju (może to być też roztopione masło);
  • 3 lub 4 dojrzałe (a najlepiej wręcz przejrzałe banany);
  • 0.5 szklanki cukru (im dojrzalsze banany tym mniej cukru)
  • 1 jajko
  • kilka kropli ekstraktu z wanilii
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • łyżeczka cynamonu/przyprawy do piernika
  • orzechy/wiórki kokosowe (opcjonalnie jak ktoś lubi dodaje jak ktoś nie lubi nie dodaje)

Rozkład jazdy:

Punkt 1.
Zadbaj, by wszystkie składniki miały temperaturę pokojową.

Punkt 2.
Mąkę, proszek do pieczenia i przyprawy przesiej i odstaw.

Punkt 3.
W dużym naczyniu zmiksuj rozgniecione banany z olejem, dodaj rozbełtane jajko, wanilię i po trochu cukier (mikser nie jest niezbędny, można to robić łyżką bądź rózgą.. ja osobiście preferuję mikser).. wyłączyć mikser.

Punkt 4.
Do powstałej masy dodać mąkę i mieszać do połączenia składników. Na koniec bakalie (jak ktoś lubi oczywiście).

Punkt 5.
Ciasto wylać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, lub wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Piec w temp. ok 170 st przez około 50 minut (do suchego patyczka). Wyjąc i wystudzić w blaszce.

Punkt 6.
Zajadać ze smakiem!



w piekarniku


na talerzu ;)



SMACZNEGO!








Inne notki? Poczytaj, może coś Ci się spodoba.

20 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Te krówki, o których pisałas mnie zaintrygowały.. wtedy już zupełnie zrezygnowałabym z cukru.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. I jest! A jak ktoś lubi banany, to już w ogóle.

      Usuń
  3. Ciekawa jestem smaku :) wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki mokry bananowy keks, chyba tak najtrafniej potrafię to opisać. :)

      Usuń
  4. Mmm...ale to musi być pyszne. Przyznam się szczerze, że nigdy nie jadłam chlebka bananowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardziej słodkie ciasto. Ale proste i pyszne. Ja bardzo lubię banany, więc dla mnie jest idealne. :)

      Usuń
  5. Jeej. Jaki fajny ten chlebek bananowy. Pierwszy raz mam do czynienia z takim przepisem :) Czasami piekę z mamą chleb, ale pełen ziarenek. Tylko robimy to tak, że wyjmujemy go z blaszki i studzi się na kratce. Dzięki temu jest bardziej chrupiący :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlebek bananowy to jeden z popularniejszych amerykańskich słodkich wypieków. Mi to przypomina mokry keks, tyle że bananami. :)

      Usuń
  6. Ależ to musi być pyszne! Mam taki niedzielny rytuał i zawsze na śniadanie przygotowuję sobie placuszki bananowe. Ale może warto nieco odmienić i przygotować taki chlebek?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie piekłam takiego chlebka bananowego, ale mnie zainspirowałaś i narobiłaś apetytu. Właśnie czekam na dostawę zakupów i będą w niej banany, więc zabiorę się do roboty:)

    OdpowiedzUsuń
  8. super przepis faktycznie prosty :) Nigdy nie jadłam chleba bananowego, chociaż myślę, że ten mógłby z powodzeniem zastąpić słodki deser :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda obłędne i pewnie też tak smakuje! Będę musiała wypróbować :)

    Strasznie spodobał mi się Twój blog :) dodaje do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chlebka bananowego jeszcze nie próbowałam. Zazwyczaj chleb kojarzy mi się z tym aby zjeść go na słono, a nie na słodko. Pomysł na przepis super. A chlebek wygląda smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Chlebek bardziej na słodko, podoba mi się tak wersja. Z czym go połączyć?

    OdpowiedzUsuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Zawsze odwiedzam moich komentatorów, starając się konstruktywnie odwdzięczyć.*

**Każda obserwacja to uśmiech na mej twarzy**

** Przesyłam moc dobrej energii! **

Metki

wyluzuj inspiracja lifestyle kobiety rozwój motywacja muzyka relacje międzyludzkie kobieta pasja słabość kultura radość książki siła ludzie relaks blogowanie cierpliwość działanie lęk film kreatywność stres ulubieńcy spontaniczność strach wytrwałość kontrowersje emocje perełki szczęście miłość odwaga pod prąd ślub ciasto komercja komunikacja owczy pęd praca dzieci kuchnia marka osobista podróże przyjaźń złote myśli cierpienie hejt na szybko na słodko na słodko przygotowania slow life w kuchni związek BuJo On aktywność fizyczna analiza SWOT bez internetu ból czekolada dieta język kino krytykanctwo literatura mowa nienawiści natura niesamowite odkrycia nutella ogród planowanie podniecenie podział społeczny przeczytane recenzje rozczarowanie rozrywka rozwiązywanie problemów sielskie klimaty walka wspomnienia współpraca zderzenie z rzeczywistością złodziej czasu światopogląd 10 faktów 2016 FOG Gwiazdka Sokrates Słowianie aborcja akcje społeczne atak audyt bez czekolady buble bullet journal buulet journal choroba w rodzinie chrzań dietę dekalog detoks dobre wibracje drinki dzieciństwo dziki szał e-prezenty efekt wyniku fantazy filmy fotografia inteligencja jesień jutro klątwa wiedzy konie konsumpcja konsumpcjonizm kontrowersyjnie kreatywnosć kryzysy książka lata 80-te liebster a(wk)ward metoda Disneya metoda LATTE odległość ojczyzna-polszczyzna optymizm owerview effect personal branding poradnik praca nad sobą profesjonalizm promocje przeczytane/obejrzane przeczytane2016 przeczytane2017 przygoda pytania radio rock rocznica rogaliki rower serce czy rozum seriale stereotypy syndrom oszusta szczerość słodycze teksty motywacyjne trolle urlop urodziny veera w zdrowym ciele zdrowy duch walentynki wieczni malkontenci wieś wojna klasowa wokal wokalistki wskaźnik mglistości wysiłek z czekoladą zabawa Święta śliwki