Nie zgub kolejnych notek! KLIK KLIK

Kulturalni ulubieńcy odc. 2 - LIPIEC

          Pora na ulubieńców lipca. Miałam z nimi niemały problem, bo i urlop wiec mnóstwo stron przeczytanych, mnóstwo muzyki przesłuch...

    
     Pora na ulubieńców lipca. Miałam z nimi niemały problem, bo i urlop wiec mnóstwo stron przeczytanych, mnóstwo muzyki przesłuchanej, i zaległości filmowe tez nadrobione.. Muzyka i lekka rozrywkowa i tak poważniejsza.. klasyczna, filmowa. I Beyonce, i Adele, i Michael Buble, i Justin Timberlake, i wielu wielu innych. Muzyka poważniejsza.. ambitniejsza.. Marek Dyjak, Stanisława Celińska MĘSKIE GRANIE, i kolejne morze muzyki filmowej... Seriale.. wróciłam do mojego ulubionego babskiego. Filmy i te śmieszne i te poważne, choć tych poważnych było zdecydowanie mniej. ;) Książki? Przeczytałam ulubione części Jeżycjady.. to jakiś mój fetysz, ze wracam do niej co najmniej raz w roku (macie książki, do których chętnie wracacie?).... Wybór był duży.. ale dałam radę! ZAPRASZAM!!




1. Piosenka miesiąca lekko



    Miałam z nią duży problem w tym miesiącu. Bo sporo muzyki przewinęło się przez moje uszy. Wybór ogromny.. padło na chodzący za mną cały miesiąc staroć. Oto one.. dwie wspaniałe i świetnie śpiewające: Gaga i Beyonce:


Dlaczego?
Lekko, łatwo, tanecznie, odmóżdżająco.. czasem potrzeba mi takiej prostej, popowej muzyki, która nie wymaga ode mnie niczego poza poruszaniem do rytmu częściami (w oryginalnej wersji było członkami, ale.. ) ciała mego. ;)




2. Piosenka miesiąca ambitniej


    Tym razem poszło tak prosto, że aż sama sobie się dziwię. Ale cóż. wybór mógł być tylko jeden. Odkryta na nowo, chyba najlepsza piosenka otwierająca Męskie Granie w historii tego projektu...
Boski duet autorów: Nosowska/Smolik
Świetni Wokaliści: Brodka/Podsiadło
Genialni muzycy: Deriglasoff/ Sobolewski/ EMADE 

Oto: ELEKTRYCZNY!!!



Przyznam się Wam, że słucham tego "wkoło macieju". Po kilkanaście razy dziennie.. wchłaniam uszami jak narkoman. Boskie to jest! Posłuchajcie.. zakochajcie się!



3. Książka miesiąca



    Szwaja, Musierowicz, Erikson, Gadowski, Sumliński, Tolkien.. co wybrać? Co poruszyło mnie najbardziej? Co rozśmieszyło?
    Cóż.. wybór padł na jednego z moich ulubionych (jeśli nie ulubionego) dziennikarzy śledczych Witolda Gadowskiego i jego "Lokal dla Awanturnych". To książka, zawierająca zbiór felietonów napisanych przez tego bezkompromisowego dziennikarza. Napisanych językiem ostrym i męskim. Żadnego political fiction tam nie znajdziecie. Część felietonów znałam, część czytałam po raz pierwszy. jest to moim zdaniem lektura obowiązkowa dla tych, którzy chcą zrozumieć otaczający nas świat i powiązania które nim rządzą. Dla tych, którzy nie zadowalają się pustą papką bijącą z gazet, radia i telewizji. Gadowski nie upiększa.. podaje rzeczywistość taką, jaka ona jest. Człowiek czyta jednocześnie kochając i nienawidząc.. kocha bo autor świetnie pisze i nienawidzi bo rzeczywistość opisana przez niego jest tak (przepraszam za zwrot) popieprzona...


źródło grafiki: empik.com



4. Serial miesiąca



    Tu tez nie miałam większych problemów. Tak jak z Musierowicz.. co jakiś czas wracam do Carrie Bradshaw i jej perypetii. Tak dokładnie.. chodzi mi o kultowy serial Sex w wielkim mieście! Nie wiem czemu mnie naszło, ale oglądałam nawet kilka odcinków dziennie. Serial pokazujący życie singielek w Nowym Jorku bił rekordy oglądalności. Może nie takie jak Przyjaciele ale jednak... 


Charlotte, Carrie, Samanta, Miranda
źródło: stopklatka.pl



5. Film miesiąca

    W tym przypadku nie potrafiłam się zdecydować. Więc będą dwa filmy. Oba rozrywkowe, oba lekkie, łatwe, przyjemne. Jeden dorosły, drugi całkowicie nie.

    Iluzja - film z 2013 r
    Zaskakujący, wciągający, nieoczywisty. To pierwsze przymiotniki jakie przyszły mi do głowy kiedy skończyłam oglądać.

    Agenci FBI i Interpolu śledzą grupę magików, starając się udowodnić im kradzieże, jakich Ci dokonują jakby w trakcie przedstawień. Ten film świetnie się ogląda, nie ma tam miejsca na przestój, cały czas coś się dzieje. Kiedy dodamy do tego świetną obsadę: Woody Harrelson (ten gość chyba nie ma na swoim koncie złych ról), Morgan Freeman, Michael Caine, Isla Fisher .. mamy świetny koktajl dla zmysłów. Polecam tym, którzy jeszcze nie widzieli. A ja wybieram się na część druga.. oby mnie nie zawiodła.. jak to zwykle bywa.




   Drugi film (tylko się nie śmiejcie!!) to Angry Birds! Serio! Poszłam na to do kina z dzieciorami kuzynki.. i bawiłam się setnie, nie wiem, czy nie bardziej niż one. Ale tak to w dzisiejszych czasach bywa....





5. Cytat miesiąca

   

Na koniec muzyka, która brzmi w moich uszach w chwili kończenia tej kulturalnej notki... Oto ona boska, przewspaniała Lara Fabian i jedno z bardziej wzruszających wystąpień jakie oglądałam. Ten koncert był nagrywany w bardzo trudnym momencie dla artystki.. mianowicie po śmierci bardzo bliskiej jej osoby. Nie chciała śpiewać, mówiła, że nie ma dla kogo żyć, że nie da rady, jej klawiszowiec niemal ją zmusił. Kiedy przyszła kolej na Je T'aime nie wytrzymała... ale to co zrobiła publika, ta niesamowita miłość, wsparcie... mam łzy w oczach za każdym razem jak to oglądam. :) Enjoy!





Inne notki? Poczytaj, może coś Ci się spodoba.

19 komentarze

  1. Moją ulubioną książką z lat nastoletnich są "Słoneczniki" Haliny Snopkiewicz. Jest to o dziewczynie, która opisuje swoje młodzieńcze lata po II Wojnie Światowej. Opinie na temat tej książki są skrajnie różne. Jedni ją kochają drudzy nienawidzą, uważają za nudy.
    Nekrolog z tej książki napisany przez uczniów, żeby zrobić nauczycielce na złość, oczywiście żyjącej:
    "Dnia 28 marca 1948 r. po krótkich, lecz długich cierpieniach zmarła śmiercią wyczekiwaną prof. Maria Deneszek. Wraz z jej zgonem odchodzi od nas rozpacz, a przybywa nadzieja na lepsze jutro. O tym wszystkim zawiadamiają w ogóle nie pogrążeni w żalu
    Maltretowani Uczniowie."
    Szkoda tylko, że nakład tej książki jest wstrzymany!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. nie znam, poszukam i poczytam "z czym to się je" ;)

      Usuń
  2. Ta druga piosenka super! Słucham kolejny raz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Muszę ją 'zaliczyć'. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Śmiechowe są. :D

      Usuń
    2. potwierdzam:D obejrzałam wczoraj :D

      Usuń
    3. A mówią.. ze bajki sa dla dzieci! :D

      Usuń
  5. Gagę bardzo lubię i często za mną chodzą jej nutki chociaż stare to zawsze wpadają w ucho ;p Iluzji jeszcze nie oglądałam chętnie obejrzę w sobotni wieczór :) Dzięki za polecenie stronki może znajdę swój przepis na krem idealny <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam wczoraj Iluzję2 .. i nie polecam. Tak jak to zwykle bywa, kontynuacja rozczarowuje.

      Usuń
  6. Twoim serialem miesiąca nigdy się nie zachwyciłam, parę lat temu zaparłam się, obejrzałam wszystko i nic. Czasami pozwalam, żeby leciał w tle, ale to nie ja :P Cytat powinnam sobie wytatuować w widocznym miejscu. Cierpliwości ciągle mi brak :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubisz mojego serialu? No wiesz co? FOCH! :D A poważniej, tak to jest, jednym się podoba innym nie. Mnie pociągał w nim i nadal pociąga ten "nowojorski klimat".

      Usuń
  7. Z tej listy znam tylko Twoich ulubieńców muzycznych. Elektryczny też kiedyś ciągle u mnie rozbrzmiewał. Boskie to jest! Czasami fajnie jest sobie przypomnieć o takich rzeczach ;)
    A o Lady Gadze strasznie teraz ucichło.
    Z Angry Birds miałam styczność jedynie jako gra komputerowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie grywam w gry. Ale film jest śmiechowy, tak po prostu. Takie resetowanie mózgu. Gaga jak dla mnie się skończyła.. w sensie forma się skończyła. Bo ile można prowokować strojem/wypowiedziami/zachowaniem. Przez chwilę jest fajnie potem się ludziom nudzi.. przychodzi pora na "świeże mięso"

      Usuń
  8. Serial który trafił do ulubieńców również jest moim ulubionym chociaż osobiście wolę pełnometrażowy film :)
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszą część filmu obejrzałam z przyjemnością i pewnym sentymentem. Druga to już odgrzewanie starego kotleta niestety...

      Usuń
  9. Wow wow och i ach Męskie Granie 😻 W końcu zaglądam do Ciebie, jak mogę sobie na spokojnie posłuchać 😉

    OdpowiedzUsuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Zawsze odwiedzam moich komentatorów, starając się konstruktywnie odwdzięczyć.*

**Każda obserwacja to uśmiech na mej twarzy**

** Przesyłam moc dobrej energii! **

Metki

wyluzuj inspiracja rozwój lifestyle kobiety motywacja relacje międzyludzkie muzyka kultura kobieta książki pasja słabość radość blogowanie siła ludzie relaks ulubieńcy cierpliwość działanie lęk film kreatywność stres spontaniczność strach wytrwałość kontrowersje emocje perełki szczęście kobieco miłość odwaga pod prąd ślub ciasto komercja komunikacja owczy pęd praca dzieci kuchnia marka osobista podróże przyjaźń slow life złote myśli cierpienie hejt na szybko na słodko na słodko przygotowania recenzje w kuchni związek BuJo On aktywność fizyczna analiza SWOT bez internetu ból czekolada dieta język kino konsumpcjonizm krytykanctwo literatura marka mowa nienawiści natura niesamowite odkrycia nutella ogród planowanie podniecenie podział społeczny przeczytane rozczarowanie rozrywka rozwiązywanie problemów sielskie klimaty walka wpis gościnny wspomnienia współpraca zderzenie z rzeczywistością złodziej czasu światopogląd 10 faktów 2016 FOG Gwiazdka Sokrates Słowianie aborcja akcje społeczne atak audyt bez czekolady buble bullet journal buulet journal choroba w rodzinie chrzań dietę dekalog detoks dobre wibracje drinki dzieciństwo dziki szał e-prezenty efekt wyniku fantazy filmy fotografia inteligencja jesień jutro klątwa wiedzy konie konsumpcja kontrowersyjnie kreatywnosć kryzysy książka lata 80-te liebster a(wk)ward metoda Disneya metoda LATTE networking odległość ojczyzna-polszczyzna optymizm owerview effect personal branding poradnik praca nad sobą profesjonalizm promocje przeczytane/obejrzane przeczytane2016 przeczytane2017 przygoda psychologia pytania radio rock rocznica rogaliki rower serce czy rozum seriale stereotypy syndrom oszusta szczerość słodycze teksty motywacyjne trolle urlop urodziny veera w zdrowym ciele zdrowy duch walentynki wieczni malkontenci wieś wojna klasowa wokal wokalistki wskaźnik mglistości wysiłek z czekoladą zabawa Święta śliwki