Kulturalni ulubieńcy odc. 1 - CZERWIEC

   



    Wpadłam na ten pomysł (pewnie nie odkrywczy) przeglądając blogi w poszukiwaniu inspiracji na trzeci stały cykl. Nie ukrywam, że inspiracją są blogi kosmetyczne i cykle "kosmetycznych ulubieńców miesiąca". Pomyślałam sobie, że będę podrzucać moich ulubieńców, ale nie kosmetycznych, tylko kulturalnych. Może być ciekawie i inspirująco. Lista pozycji nie będzie długa.. choć podejrzewam, że czasem będą się pojawiały "pozycje poza cyklem" (np. wydarzenia kulturalne) Na razie mam 5 propozycji.

  1. piosenka miesiąca lekko
  2. piosenka miesiąca ambitniej
  3. książka miesiąca
  4. serial miesiąca
  5. film miesiąca
  6. cytat miesiąca


ZACZYNAMY!!


1. Piosenka miesiąca lekko


    Dla nikogo kto mnie zna nie byłoby to zaskoczeniem, ale dla czytelniczek .. kto wie. Oto On Justin Timberlake i piosenka z Trolli:





    Dlaczego?? Uwielbiam Justina Timberlaka (psychofanka to ja :D )! Za głos, za aranże muzyczne i giga profesjonalizm. Za to, że na żywo brzmi równie świetnie (o ile nie lepiej) jak "z płyty". Nie oszukujmy się, niewielu artystów popowych to potrafi. A kawałek "Can't stop the feeling"? To idealna propozycja na lato. Lekka, łatwa, odmóżdżająca.. świetnie się przy tym tańczy. Za tym utworem przemawia jeszcze jedna rzecz.. słuchałam go na okrągło w maju i w czerwcu i jeszcze mi się nie znudził...


2. Piosenka miesiąca ambitniej

    
    Tu miałam problem, bo i Męskie Granie i pani Stanisława Celińska, wreszcie Janusz Radek czy Piotr Rogucki. Ale decyzja zapadła. Końcówka Miesiąca ZDECYDOWANIE należała do "Watahy" (następny miesiąc pewnie tez będzie do niej należał.. ale kto wie, moze pojawi się coś lepszego) więc to ten utwór wygrywa w pierwszym zestawieniu dlaczego? odsyłam tu: KLIK





3. Książka miesiąca


    Czytam dużo, czytam niemal wszystko co wpadnie mi w łapki (choć nie zawsze do końca). Najbardziej jednak lubię fantastykę, historię i politykę. W tym miesiącu moim numerem jeden jest:



źródło: dzienniknarodowy.pl

    W swojej książce Wojciech Sumliński (najbardziej inwigilowany i prześladowany dziennikarz w Polsce - był nawet na leczeniu psychiatrycznym) opisuje świat służb specjalnych, opowiada o niewyjaśnionych samobójstwach, dziwnych zdarzeniach na polskiej scenie politycznej, przestępstwach i spiskach na szczytach władzy. Obnaża rzeczywistość w jakiej żyjemy.
    Książkę czyta się jak thriller z elementami si-fi. Polecam tym, którzy lubią literaturę faktu. Choć nie ukrywam, że nie jest to książka dla każdego.. nie jest łatwa ani przyjemna...




4. Serial miesiąca


Tu problemów w wyborem nie miałam żadnych. Bezapelacyjnie i w cuglach wygrywa uwielbiana, ubóstwiana wręcz przeze mnie GRA O TRON!


źródło: hbo.pl
Uzasadnienie? Jeśli połączy się świetny materiał literacki, gigantyczne pieniądze, świetnych reżyserów i aktorów to nie może powstać gniot. To jest fizycznie niemożliwe. A Gra o Tron to mistrzostwo świata... teraz jestem w żałobie bo własnie skończył się kolejny sezon, a George R.R. Martin nie pali się z pisaniem.. Wichry Zimy jeszcze nie skończone (chyba, że coś mi umknęło...).



5. Film miesiąca


    W tym przypadku tez było łatwo. Oto on WARCRAFT Początek!




Dlaczego?
    Kocham wszystko co fantastyczne. Kocham świat jaki malują w swoich książkach Tolkien, Martin czy Sapkowski. Kocham też filmy które opisują fantastyczny świat.. przepełnione magią, pełne nieziemskich istot rodem z baśni. Takie filmy na ogół (mimo że często przepełnione przemocą), niosą pozytywne przesłanie: bądź dobrym i trzymaj się przyjaciół, a osiągniesz sukces. Taki jest też Warcraft  (mimo że powstał na podstawie gry) .. bajkowy, momentami straszny (raczej nie dla dzieci) .. ale z pozytywnym przesłaniem i.. przerwany w istotnym momencie. Cóż trzeba czekać na drugą część.
    By nie spojlerować napiszę tylko, że w Warcrafcie znajdziemy się w centrum inwazji Orków na świat ludzi, elfów i krasnoludów (natychmiastowe skojarzenie z Władcą Pierścieni niemal konieczne.. ;), tu nie ma pierścieni.. i nie wszystkie Orki są na wskroś głupie, okrutne i złe). Orków skażonych czarną (a właściwie to zieloną :D ) magią zwaną "spaczeniem".. naprzeciw nich stają honorowi i na wskroś dobrzy (z małymi wyjątkami) ludzie...
    Polecam z czystym sumieniem. :D



5. Cytat miesiąca


    Dość długo zastanawiałam się, w jakiej formie podawać cytaty miesiąca. Czy opatrywać je komentarzem, czy może jednak nie. W końcu zdecydowałam się na formę graficzną bez komentarza (zostawiam takowy czytelnikom). W tym miesiącu na tapecie wolność...
...

Co myślicie o takim cyklu??
Podzielcie się ze mną swoimi kulturalnymi ulubieńcami.. Może za jakiś czas zrobimy wspólną kulturalna listę? Kto wie!?


Pozdrawiam Was ciepło i słonecznie i zostawiam z muzyką, która właśnie brzmi w moich słuchawkach (pomyślałam sobie, że skoro blog nazywa się: miłość pasja i muzyka .. to każdą notkę będę kończyć tym, co mi gra w słuchawkach w momencie pisania zakończenia) .. To lekkie, optymistyczne i skłaniające do uśmiechu Sound'n'Grace:








12 komentarzy:

  1. Dach bardzo lubię, świetny teledysk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. film warcraft chcę obejrzeć:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam!! Serio, ja bawiłam się setnie!

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też podoba mi się ta piosenka z męskiego grania :P Ciekawy blog - dodałam do obserwowanych! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Zapraszam po więcej i natychmiast udaję się do Ciebie.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. muzyka świetna :-) Na Warcraft wyciągnął mnie narzeczony bo nie byłam do końca przekonana.. teraz nie mogę doczekać się kolejnych części :-) również uwielbiamy tego typu filmy ale również jesteśmy fanami Marwelowskich produkcji zarówno filmów jak i seriali. Chyba jako jedna z niewielu osób jeszcze nie widziałam Gry o tron. Co chwila powraca do rozmowy z moim W. że warto zacząć..ale boję się, że jak zacznę to nocki będę zarywać skuszona kolejnymi odcinkami :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga.. jak zaczniesz oglądać Grę to przepadniesz. Ja tak miałam, że długo się wstrzymywałam.. chciałam najpierw przeczytać książki .. ale jak już zaczęłam do 5 serii poszło w dwa tygodnie a ja chodziłam niewyspana ;)
      Marwela tez kocham!

      Usuń
  6. "Wataha" też często gości w moich głośnikach :-)
    Nie oglądałam jeszcze serialu "Gra o Tron", ale tak wiele osób go poleca, że chyba w końcu się na niego skuszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie.. szczególnie jeśli lubisz klimaty fantazy.. ! Choć Gra o Tron jest zrobiona tak wspaniale, że zachwyca chyba też tych, którzy nie przepadają za fantastyką.

      Usuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Zawsze odwiedzam moich komentatorów, starając się konstruktywnie odwdzięczyć.*

**Każda obserwacja to uśmiech na mej twarzy**

** Przesyłam moc dobrej energii! **