Kulturalnie ulubieńcy odc. 13 - LIPIEC 2017

     

      Lipiec minął mi pod znakiem przemieszczanie się między trzema miejscami w których pomieszkuję. Ufff nikomu tak nie życzę. Człowiek właściwie nie rozpakowuje walizki.. bo się na parę dni nie opłaca. Cóż... życie prawda? Podróże wspomagają czytanie.. wiec i sporo przeczytałam. Filmowo średnio... serialowo bosko! Zapraszam do czytania!


1. Muzyka miesiąca lekko


      Początek miesiąca należał do Despasito... no złapałam tego raka (i tak późno xD) ... ale końcówka miesiąca to zdecydowanie Linkin Park. Jakoś tak dziwnie mi no....





2. Muzyka miesiąca poważniej.


      Dziś niepokojąco... moim zdaniem najlepszy motyw muzyczny jaki powstał. Jestem psychofanką Hansa Zimmera... ale Brytyjczyk Clint Mansell przeszedł tu samego siebie. Motyw jest idealnie dopasowany do filmu. A i sam niezmiennie porusza... Requiem dla snu....




3. Książka miesiąca.


      Stali czytelnicy wiedzą, że kocham wręcz fantastykę. Czy to polską czy zagraniczną. Nic mnie tak nie odpręża i nie odrywa od zmartwień, jak dobra saga fantastyczna. W czerwcu przychodzę do Was z mini recenzją Cyklu Demonicznego Pettera V. Bretta. Sagę zaczęłam czytać jeszcze w czerwcu i zachwyciła mnie od pierwszych stron, ale nic jeszcze nie pisałam zostawiając recenzję na lipiec.
      Jak się domyślacie, recenzja będzie entuzjastyczna!


źródło: www.darkwarez.pl


      Już od pierwszych stron przenosimy się w mroczny i brutalny świat, w którym ludzie walczą z demonami. Potwory wychodzą z Odchłani co noc.. chroni przed nimi tylko światło słoneczne. W takim to świecie poznajemy Arlena, Leshee i Rojera. Ich wątki pozornie nie są ze sobą powiązane. W pierwszym tomie obserwujemy ich dorastanie i co by nie mówić, walkę o przetrwanie. Później walkę o lepsze życie dla ludzkiej rasy. Nie chcę w recenzji spojlerować napisze tylko, że znalazłam w książce wiele odniesień do świata rzeczywistego. Ludzie są podzieleni.. walczą ze sobą dwie kultury: kultura północna, która kojarzy mi się z szeroko pojętym współczesnym zachodem. I Południe.. które kropka w kropkę przypomina świat islamu. Te dwa ludzkie światy ścierają się ze sobą i z demonami... co z tego wyniknie?? Czekam z utęsknieniem na kolejną część sagi.
      Cykl Demoniczny to rewelacyjna i niezwykle spójnie napisana saga fantasy. Autor dopieścił fabułę w każdym calu. Książki czyta się szybko, nie ma przestojów, nie ma zbędnych opisów. Akcja toczy się wartko.. sama przyjemność z czytania.

W mojej prywatnej skali: 9,5/10


Swoją drogą też tak macie??

źródło: facebookowy fanpage Nie jestem statystycznym Polakiem lubię czytać książki

4. Serial miesiąca.


      Wreszcie.. nareszcie i generalnie unoszę się na ziemią bo.... DOCZEKAŁAM SIĘ nowej serii Gry o Tron. Najlepszy serial jaki zrobiono i będę go bronić przed każdym, kto myśli inaczej. Nie kupuje argumentacji, że kiepskie... szczególnie od osób, które NIE oglądały, lub obejrzały jeden odcinek. Gra o Tron to bajka. Genialnie zagrana, świetnie wyreżyserowana... a o fabule mogłabym opowiadać godzinami (wspominałam kiedyś.. że Saga Lodu i Ognia to chyba moja ukochana saga). Tak więc (tak wiem, nie zaczyna się zdania od tak więc) .. skoro pojawiły się nowe odcinki.. to wybór ulubieńca nie może być inny. W lipcu (w sierpniu i we wrześniu prawdopodobnie też) królują u mnie perypetie bohaterów z Westeros.





5. Film miesiąca.


W lipcu posucha... w sumie chyba nie obejrzałam żadnego filmu. W każdej wolnej chwili siedziałam z nosem w czytniku ebooków. Więc... propozycji ode mnie w tym miesiącu nie będzie.


6. Cytat miesiąca.

   
   

      To tyle ode mnie. A Wy co ciekawego przeczytaliście i obejrzeliście w tym miesiącu?









48 komentarzy:

  1. Cytat najlepszy! Jestem za!
    Gra o tron to całkowicie nie moje klimaty, nie wiem jak inni się tym zachwycają:D

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei nie rozumiem, jak Grą o Tron można się NIE zachwycić!!!????

      Usuń
  2. " Grą o o tron " zaraził mnie mąż, zaczęłam oglądać dopiero w zeszłym roku, ale przyznaję Ci rację - serial jest genialnie zrobiony, idealnie obsadzony i wyreżyserowany. Tak wciągnął że oglądnęłam wszystkie sezony " jednym tchem " :D Też nie rozumiem krytycznych uwag osób, które się w oglądanie " nie wkręciły ", czy porównywania z książką i mówienie... Kicha! Jeszcze żaden film, z tego co mi wiadomo, nie dorównał lekturze, ale sprawa w tym, że inaczej ( najzwyczajniej ) być nie może! Czytając włączamy wyobraźnie, częściowo sami " reżyserujemy " fabułę według siebie, swoich wizji, wyobraźni, każdy człowiek inaczej - prawda? :) Nie warto porównywać czytania do odbioru wizualnego, to dwie różne strefy i niech tak zostanie :) Ja z kolei już nie mogę się doczekać kolejnego serialowego ulubieńca - nowego sezonu " Wikingów " - uwielbiam no ( zapowiedź 5 sezonu - aż ciarki przechodzą http://bit.ly/2ufhMCr ) ♥ I 2 sezonu "Tabu" - widziałaś może?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Wikingów też czekam! Ale w tej chwili jaram się Grą o Tron. ;) Jeśli chodzi o stosunek książka film, mam identyczne zdanie jak Ty. Nie da się przenieść całkowicie książki na ekran.. no niestety. Musieliby robić pierdyliony odcinków. Swoją drogą, zawsze staram się przeczytać książkę zanim obejrzę film. Wtedy bohaterowie filmowi nie zabierają tlenu mojej wyobraźni.

      Usuń
  3. Ta książka bardzo mnie zainteresowała - demony, potwory - takie lubię :) Bardzo chętnie się rozejrzę i zacznę czytać w wolnej chwili :)
    Filmu tez żadnego nie obejrzałam, czasami na coś zerkałam robiąc coś innego, ale nie można tego nazwać oglądaniem.
    Cytat bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To powinno być mottem każdego, kto został w jakiś sposób skrzywdzony. Osiągnij sukces, a nie szukaj odwetu!

      Usuń
  4. Oj latem na wszystko za mało czasu, większość spędzam na świeżym powietrzu, ja aktualnie czytam Pan Mercedes od Kinga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z racji preferencji książkowych po Kinga nie sięgam... ot dziwna jestem. ;)

      Usuń
  5. Książki uwielbiam, ale to już Ci pisałam, choć ciągle mam tylko 4 pierwsze, ale to się szybko zmieni :P Linkin Park i u mnie brzmiał przez końcówkę miesiąca, chyba zapominałam przez jakiś czas, jak bardzo ich kochałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem czy już wyszła po polsku 5 część. premiera oryginały miała być w 2017. Ale nie wiem, czy równo będzie też polskie tłumaczenie. Chyba że czytujesz oryginały. :D

      Usuń
  6. Oba utwory bardzo lubię, książek, filmów i seriali nie oglądam z braku czasu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smutny ten brak czasu.. szczególnie jeśli chodzi o książki. :(

      Usuń
  7. Na czytanie mam teraz wyjątkowo mało czasu niestety :( Cyklu demonicznego jeszcze nie miałam okazji czytać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie w wolnej chwili zajrzeć!

      Usuń
  8. Już gdzieś widziałam rekomendację tych książek, wiec chętnie zobaczę czy mi podpasują. Fantastyka to nie jest mój ulubiony gatunek, ale czasem zdarzy sue coś naprawdę wartego przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Saga jest bardzo fajnie napisana i bardzo szybko się czyta. Więc warto spróbować! Mi przeczytanie 8 książek zajęło niecałe dwa tygodnie.

      Usuń
  9. Ja z fantastyką specjalnie się nie lubimy, ale od czasu do czasu czytam coś z tego gatunku. W lipcu czytałam ogromną książkę o historii genetyki, jednak nie zachwyciła mnie tak bardzo, jakbym chciała. U mnie muzycznie górował Mrozu ze swoją płytą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Genetyka latem? Uhhh... musisz się nią bardzo pasjonować. ;)

      Usuń
  10. Jestem chyba jedyną osobą, która nie oglądała Gry o tron ;D Za to w tym miesiącu połknęłam mnóstwo książek. Głównie obyczajówki lub psychologia, ale podróż niezwykła ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne żeby czytać! Nic tak nie rozwija wyobraźni jak książki!

      Usuń
  11. Cytat super. Filmu też chyba żadnego nie obejrzałam ale to dlatego, że dużo pracuję teraz. Dzisiaj wróciłam z pracy taka wykończona przez upał, że chyba zaraz spać pójdę. Linking Park też słucham i bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upały wykańczają wszystkich.. mi tez odbierają chęci do robienia czegokolwiek. :(

      Usuń
  12. cytat jest super! Requiem dla snu - oj filmu nie zapomnę nigdy! Kiedyś fragment tego utworu miałam kiedyś jako dzwonek w telefonie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeden z ważniejszych filmów w moim życiu. Po obejrzeniu go po raz pierwszy długo nie mogłam się pozbierać.

      Usuń
    2. Nie, a polecasz? Spojrzę co to w wolnej chwili!

      Usuń
    3. Ciężki film, dawno temu widziałam. Myślę że warto zobaczyć. Na mnie zrobił ogromne wrażenie, chyba największe z wszystkich jakie widziałam w życiu. Ciekawa jestem czy Ci sie spodoba

      Usuń
    4. W takim razie zapisuję sobie! Jak obejrze to dam znać co myślę!

      Usuń
  13. Hahaha, to ja lepiej nie mówię nawet dlaczego nie oglądam Gry o tron.. :D Jednakże kto wie.. może i zacznę w końcu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałaś już kiedyś dlaczego nie oglądasz. :P

      Usuń
  14. ja nie jaram się grą o tron. obejrzałam pierwszy sezon i nie urzekł mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest tak samo jak z jedzeniem ktoś coś lubi ktoś nie ;)

      Usuń
  15. Bardzo fajny cytat, jeśli chodzi o filmy, to chociaż nie jestem fanką filmów wojennych, podobał mi się film "Dunkierka", polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytała, że twórcy nieco się z historią mijają.. bardzo tego nie lubię. Z pewnością obejrzę ten film i sama wyrobię sobie o nim zdanie.

      Usuń
  16. Gdy słucham Linking park to łzy same napływają do oczu :-( Ehh..
    Książkową sagą mnie zaintrygowałaś.. mam nadzieję, że zachód w niej zwyciężył.. w sensie kultura północna.. wiadomo o co chodzi i jak to odnosić do rzeczywistości.. bo jednak to co się obecnie dzieje trudno nie nazwać ekspansją południa na północ :-|
    Tak więc.. :-D muszę w końcu zabrać się za Grę o Tron :-D boję się, że mnie wciągnie na tyle, że blog będę musiała zawiesić.. ale trzeba sprawdzić o co tyle szumu :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Gra to jest tak... ja polecam najpierw przeczytać książki, a dopiero potem oglądać serial. No chyba że nie zamierzasz czytać.. to wtedy siadaj przed tv i daj się porwać magii. :D

      Usuń
  17. Właśnie skończyłam czytać "Grzesznik" Artura Urbanowicza i jestem zachwycona książką chociaż nie wiem czy wpisze się w Twoje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam u Ciebie... zdecydowanie nie mój klimat! Nie lubię się bać. :(

      Usuń
  18. Szkoda Linkin Park :( Ciekawe co teraz z nimi będzie. Bardzo lubiłam niektóre ich piosenki, bo dodawały mi sił do walki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja normalnie wychowana na Linkin Park zaraz po tej smutnej informacji nie mogłam zmusić się by ich słuchać... To takie smutne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wręcz przeciwnie słuchał wkoło i wkoło... tylko to zostało. :(

      Usuń
  20. Takie zemsty to ja lubię :D.
    Chciałabym kiedyś obejrzeć grę o tron :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Staram się odwiedzać moich gości, czasem mam opóźnienia, ale nadrabiam je**

**Nie działam na zasadzie obs za obs, komć za komć, uwierz mi nie ma dróg na skróty, tylko pracą można osiągnąć sukces**

** Przesyłam moc dobrej energii! **