Muzyka odc. 9 - Mój muzyczny TOP 10

    
      Nowy rok przyniósł kolejny TOP Wszech Czasów Radiowej Trójki. Jestem od tej audycji uzależniona, słucham jej zawsze. Bo to genialna porcja muzyki. Porywająca, wspaniała.. same klasyki. Pink Floyd, Led Zappelin, Queen, Dire Straits, Nirwana, The Beatles, ale też Kult i Marek Grechuta. Jeśli dodać do tego wspaniałych prowadzących... (jak słyszę Marka Niedźwieckiego to mi się robi coś takiego.. że się rozpływam ;) ) Cud miód malina jak to mówią. Dla zainteresowanych kto znalazł się w 100 odsyłam na stronę Trójki: TOP WSZECH CZASÓW 2017 warto!
      Postanowiłam więc, pokusić się o mój prywatny TOP. Założyłam sobie, że nie będę wypisywać 100 piosenek.. a tylko 10 tych moich najbardziej ukochanych. I o ile z pierwszą piątką nie było problemu.. o tyle z pozycjami 6-10 już małe problemy były. Niemniej jednak udało się.
      Oto ona.. cieplutka, świeżutka moja najulubieńsza dziesiątka! Zapraszam!


10. Dni których jeszcze nie znamy - Marek Grechuta

Wielbię Marka Grechutę od zawsze, zawsze polecam jego piosenki jako odtrutkę na muzyczną papkę serwowaną w najpopularniejszych rozgłośniach. Na pewno znacie, ale posłuchajcie.. bo to miód na uszy.




9. Imagine - John Lennon

Klasyk, według mnie chyba najlepszy utwór, który wyszedł spod ręki Lennona. A zdecydowanie mój ulubiony.




8. Purple Rain - Prince

Prince to człowiek orkiestra. Mimo ze ekscentryczny, mimo że nie do końca akceptowałam jego sposób bycia... ale jego muzykę, a w szczególności Purple Rain wielbię od zawsze.



7. Arahja - Kult

To jest generalnie moja ukochana polska piosenka. Jakże aktualna, jakże prawdziwa, jakże poruszająca. Kazik przeszedł tu samego siebie serio! Kto nie zna niech posłucha.. i pomyśli, jak prawdziwe są słowa.



6. Another Brick In The Wall - Pink Floyd

Myślę, ze nie trzeba przedstawiać. Pink Floyd to zespół legenda.. Panowie Waters i Gilmour to ludzie instytucje.. genialni muzycy. A ten utwór? cudowny antysystemowy protest song, który nigdy nie straci na aktualności.



5. Brother in arms - Dire Straits

Zabijcie mnie, nie mam pojęcia, dlaczego uwielbiam ten kawałek, racjonalnych powodów brak, ale przeciez muzykę wybiera się sercem prawda?



4. A Natural Woman - Aretha Franklyn

Jedyna kobieta w zestawieniu, baaa.. jedyny utwór z nurtu bluesowego. Ale w sumie nie powinno to zaskakiwać. Zwyczajnie zwycięża miłość do gitary... ;)




Pora na podium!


3. High hopes - Pink Floyd

Kolejna piosenka panów Watersa i Gilmoura.. ale powiedzcie mi, jak ja mam ich nie kochać?



2. Bohemian Rhapsody - Queen 

Freddy był geniuszem.. mimo swych ułomności, mimo słabości. Jest legendą i tak już pozostanie. A "Bohemian Rhapsody" utwór kompletny, idealny, wspaniały kosmiczny wręcz!



Taka ciekawostka.. wiecie, że do dziś nie wiadomo, gdzie został pochowany Freddy?


1. Stairway To Heaven - Led Zeppelin 
 

Dla czytających bloga to żadne zaskoczenie.. "Schody do nieba" to jest mój ukochany od wieków utwór. Zawsze tak było.. i chyba już tak pozostanie. Dla mnie to piosenka ideał. Jesli do genialnego tekstu Roberta Planta dodamy to co z gitarą wyczynia Jimmy Page.. no ja odpadam! ;) I generalnie w nosie mam oskarżenia o plagiat... swoją drogą Led Zeppelin wygrali w sądzie, więc sprawa przynajmniej prawnie jest chyba zamknięta. Z resztą nie zawracajmy sobie tym głowy... Oto moje ukochane SCHODY DO NIEBA!













45 komentarzy:

  1. Dni których jeszcze nie znamy bardzo często sobie nucę pod nosem, uwielbiam tą piosenkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Schody do nieba, Queen, Pink Floyd to też coś mojego.
    Dobrze, że słuchasz trójki. Dzięki temu wiem, co się tam teraz dzieje.
    Ja przestałam ich słuchać lata temu. Głównie z powodu reklam. Ten powód odrzucił mnie od całego radia w stronę słuchania utworów na YouTube, albo tych przeze mnie nagranych na MP3.
    Kiedyś trójka była moim ulubionym programem i też słuchałam listy przebojów. Jednak teraz nie potrafię jakoś przeskoczyć przez barierę reklam. Moim zdaniem nadawanych zbyt często, bo jeszcze gdyby to było raz na godzinę jakoś bym zniosła.
    I tak pożegnałam się z trójką, ale muzykę nadal bardzo lubię, chociaż trudno byłoby mi wybrać numer jeden. U mnie dużo zależy od nastroju. Nie zawsze mam ochotę nawet na Pink Floyd czy Led Zepplin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie słucham Trójki non stop.. ;) Wolę rmf classic. W Trójce słucham właściwie tylko Listy przebojów. :)

      Usuń
  3. Dni których jeszcze nie znamy jest cudowną piosenką. Niesamowicie mnie wzrusza. Czyste piękno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziesiątke swego czasu częśto słuchałam - w ogóle miałam taki czas na Grechutę, na Kaczmara...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyrosłam na Pink Floyd i mogłam słuchać na okrągło. Bohemians Rapsody albo schody do nieba też zawsze lubiłam, podobnie jak Imagine Lenona. W Grechucie się nie zasłuchiwalam, aczkolwiek miło się słucha niektórych piosenek. Oprócz tych wymienionych przez Ciebie utworów mam mnóstwo swoich ulubionych, także innych artystów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam mnóstwo innych "moich ulubionych", ale te to mój TOP, piosenki mogę się czasem zamieniać miejscami, ale zadna nie wypadnie poza dziesiątkę, same klasyki. :)

      Usuń
  6. Nie wszystkie są w moim typie :) oczywiście nie to że nie lubię ale nie wywołują u mnie żadnych emocji :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzyka ma to do siebie że jest różnorodna.. i każdy wybiera dla siebie swój kawałek. :)

      Usuń
  7. Znam ale to jakoś nie to co lubię słuchać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po raz pierwszy coś nam się zgadza, jeżeli chodzi o ulubieńców i zdradzę Ci, że jest to więcej niż połowa! :)

    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]

    OdpowiedzUsuń
  9. Och Dzisiaj to dałaś czadu ! Piękną klasykę prezentujesz, taką która jest bliska memu serce. W szczególności Pink FLoyd i Dire Straits. Nie zapominając o Led Zeppelin ! Na prawdę piękne kawałki, które mają znaczenie, które trafiają do serc. Cała lista jak najbardziej moich hitów na mp3 :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie! Ja jestem w sumie gitarowa dziewczyna.. więc. :)

      Uściski!

      Usuń
  10. Uwielbiam Imagine... zawsze mam ciarki słuchając tej piosenki, niesamowicie mnie wzrusza. High hopes... jak dobrze, że mi o tym przypomniałaś, pamiętam gdy pierwszy raz posłuchałam tej piosenki i męczyłam ją tygodniami, czuję się przy niej tak swobodnie i jednocześnie odpływam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście są to znane klasyki, bo większość kojarzę. Utwory z podium już w ogóle są legendarne. Najczęściej słucham właśnie rocka, więc do kawałków z zeszłego wieku też nieraz powracam. A muzyka z High Hopes zawsze mnie uspokaja. xD
    PS. Naprawdę spodobał mi się Twój sposób pisania, więc jeśli uznasz, że mój blog jest spoko, z chęcią wymienię się obserwacją.
    Pozdrawiam! :D
    unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, znane i przeze mnie uwielbiane wręcz... ;)

      Usuń
  12. Uwielbiam twoje listy i polecanki muzyczne, zawsze zostawiam sobie te wpisy na lepszy, bardziej luźny moment. Znowu mnie zaskoczyłaś, chyba 3 nie kojarzę, ale przesłucham na spokojnie i mam nadzieję, że tylko tytuły nie zapadły mi w pamięć :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wszystko znasz... to same klasyki. ;) Sami giganci, cud miód malinka! ;)

      Usuń
  13. No piękne piosenki,piękne... Dobry masz gust muzyczny,ja mam bardzo podobny do Twojego. Obecnie naprawdę takich piosenek już coraz mniej. Teraz to się uderza w większości przypadków w tandetę. A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są i teraz.. ale próżno usłyszeć w radio czy w TV niestety. :(

      Usuń
  14. Ja ostatnio nie mam nastroju na muzykę. Właściwie, to lubię słuchać, kiedy mogę się skupić, a ostatnio jest taki bałagan ze wszystkim i we wszystkim, że ledwo nadążam.
    Uwielbiam Grechutę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj posłuchać może muzyki filmowej, ona mnie zawsze uspokaja.. wycisza. :)

      Usuń
  15. Muzyka, której nie można nie znać ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie niezatapialne utwory, chyba każdy zna :-) fajnie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Osobiście dorzuciłabym tu również Aerosmith, Guns'N Roses, Alice Copper'a, Kiss i wiele innych. Teraz już takiej muzyki nie ma, niestety
    Pozrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzi
    1. Lubię reggae.. szczególnie tą rockową stronę.

      Usuń
  19. Dni, których nie znamy, Imagine, A Natural Woman ♥♥♥ Jedne z moich ulubionych, do których często wracam :). Ja wciąż albo słucham muzyki albo sama sobie coś śpiewam, tak jak eskowa audycja, tak ja się zgadzam -muzyką się żyje- ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Praktycznie same klasyki i dźwięki godne przesłuchania. Niektórych jednak nie kojarzę i teraz to nadrobię ;)
    Moja lista zapewne wyglądałaby inaczej, ale ciężko stwierdzić z czego mogłaby się składać. Ja mam czasami "fazę" na jeden utwór, którego potrafię przez kilka dni codziennie słuchać po parę razy, a później go porzucam i zapominam bezpowrotnie :(

    OdpowiedzUsuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Staram się odwiedzać moich gości, czasem mam opóźnienia, ale nadrabiam je**

**Nie działam na zasadzie obs za obs, komć za komć, uwierz mi nie ma dróg na skróty, tylko pracą można osiągnąć sukces**

** Przesyłam moc dobrej energii! **