Nie zgub kolejnych notek! KLIK KLIK

DRAQILKA W KUCHNI ODC. 2 - Trzyskładnikowe rogaliki z czekoladą!

          Na wstępie przyznaję się bez bicia.. że inspiracją do słodkiego kuchennego cyklu "Draqilka w kuchni" (który już w mo...

     
    Na wstępie przyznaję się bez bicia.. że inspiracją do słodkiego kuchennego cyklu "Draqilka w kuchni" (który już w mojej głowie nabrał ostateczniego kształtu" są "Słodkie piątki" u przezabawnej Gaduły Kathy Leon z bloga Włosomaniaczka i kosmetyczne pokusy Pomyślałam sobie, że dlaczego nie, skoro w każdy (no dobra prawie każdy) piątek coś tam słodkiego pitraszę (choć dupa rośnie! ;) ), to dlaczego nie podzielić się z Wami moimi porażkami i sukcesami. Piątek to dobry czas na grzechy jedzeniowe.. zawsze potem można je wypocić na sobotniej przejażdżce rowerowej.. albo przy koszeniu trawnika i walki z chwastami.

    Dziś na warsztat wrzucam znaleziony jakiś czas temu w necie przepis na Trzyskładnikowe rogaliki z nutellą. Przepis od początku mnie zaintrygował, a że dziś miałam chwilę czasu to postanowiłam zadziałać!


Składniki:

  • 3 szklanki mąki pszennej (następnym razem spróbuję zrobić je z mąki owsianej.. albo w opcji pół na pół);
  • Kostka margaryny np. Kasia (myślę że może być też masło.. tylko uważajcie na wagę, Kasia ma 250 gr., masła są na ogół pakowane w mniejsze kostki);
  • szklanka śmietany 18% (u mnie to był kubek śmietany 18% z Piątnicy).

Opcjonalnie na nadzienie czekolada/nutella/masło orzechowe/dżem


Kolejność działań:

Punkt 1.
Mąkę przesiać, dodać masło i śmietanę, szybko zagnieść i wstawić do lodówki na min godzinę. Ciasto musi odpocząć i lekko stężeć. Ja trzymałam godzinę.. ale myślę, ze mogłoby poleżeć jeszcze jakiś czas.

Punkt 2.
Rozwałkować (staram się rozwałkowywać koła, wtedy łatwo kroić), podzielić na trójkąty, pozawijać rogaliki (nie zapominając o nadzieniu, mi się to kilka razy zdarzyło, jak robiłam rogaliki z gotowego ciasta francuskiego). :D



tuż przed zawijaniem


Punkt 3
Piec w temperaturze 180 st ok 20 - 25 minut w opcji góra dół. Mała uwaga.. jeśli robimy rogaliki małe 20 minut wystarczy.. jesli wyszły nam nieco większe lepiej je dłużej przetrzymać. Generalnie muszą się dobrze zrumienić.



w piekarniku



Punkt 4.
Posypać cukrem pudrem (dowolnie.. ale trzeba pamiętać, ze ciasto słodkie nie jest). Przy nutelli cukier puder jest zdecydowanie zbędny.


Punkt 5
Wszamać ze smakiem!


nic tylko wcinać

smacznie wyglądają prawda?

Wolne wnioski :D

    Z podanej porcji wyszło mi 48 rogalików. Są przepyszne, kruchutkie, rozpływały się w ustach. Następnym razem porcja będzie podwójna. Na pewno zrobię je jeszcze nie raz.

Polecam z czystym sumieniem. Smacznego!!












Inne notki? Poczytaj, może coś Ci się spodoba.

19 komentarze

  1. Nie ma co! Dziś już jadłam samą Nutellę, nie wytrzymałam i kupiłam sobie pizze na obiad, a na kolację robię te rogaliki! *__* W koncu jest piątek :)
    Pozdrawiam ;) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piątek, piąteczek, piątunio! Można grzeszyć słodyczowo do woli! Smacznego!

      Miłego weekendu! :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie domowe rogaliki :) ja ostatnio robiłam podobne ale na ostro :) faszerowane mięsem :) też wyszło pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka ich specyfika. Nie dodaje się do ciasta cukru, więc można je nadziewać tym, na co ma się ochotę! Ale ja jestem słodka dziewczyna! Wolę na słodko. :D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. ładnie wyglądają:) przydałby mi sie taki rogalik do herbatki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to trzask prask zagniataj ciasto i będą! Są błyskawiczne! :)

      Usuń
  4. Kobieto, ja one wyglądają, ja przez komórkę czuję ich zapach. A ja dopiero co dietę zaczęłam. Nie normalnie, kolejny blog zakazany, aż zrzucę balast 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chrzanić dietę! Nawet Chodakowska mówi, że raz w tygodniu można sobie pozwolić na szaleństwa! :D

      Usuń
  5. W kuchni mam dwie lewe ręce, jednak chyba się skuszę wypróbować przepis, rogaliki wyglądają przepysznie - bardzo kuszące! Oby tylko dopisała pogoda, żeby spalić takie słodkości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardzo prosty przepis. A pogoda na pewno dopisze!

      Usuń
  6. Fajny przepis jednak nutellę musiałabym zamienić na dżem. Dziwna przypadłość - po czekoladzie boli mnie głowa, za dużo cukru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję! Ja bez czekolady żyć nie mogę.. i ostrożnie podchodzę do osób, które mówią, ze nie lubią czekolady. :D

      Usuń
  7. Nabrałam ochoty na takie naturalne słodkości, tym bardziej że bez drożdży i proszku do pieczenia. Nutellę zamienię na mus jagodowy. Z pewnością będzie pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Można wkładać do nich wszystko. Wytrawne/pikantne też na bank sa pyszne. Taki urok uniwersalnego ciasta. :)

      Usuń
  8. WOW! Przepis banalny :-) Nutella zawsze poprawia nastrój :-D Lecę dzisiaj po składniki, a w sobotę spróbuję upichcić :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo smakowicie! :) Ten przepis jest genialny, bo składniki zawsze są w domu i można w każdej chwili zrobić jak najdzie ochota ;)

    OdpowiedzUsuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Zawsze odwiedzam moich komentatorów, starając się konstruktywnie odwdzięczyć.*

**Każda obserwacja to uśmiech na mej twarzy**

** Przesyłam moc dobrej energii! **

Metki

wyluzuj inspiracja lifestyle rozwój kobiety motywacja muzyka relacje międzyludzkie kobieta kultura pasja słabość książki radość siła ludzie blogowanie relaks cierpliwość działanie lęk ulubieńcy film kreatywność stres spontaniczność strach wytrwałość kontrowersje emocje perełki szczęście miłość odwaga pod prąd ślub ciasto komercja komunikacja owczy pęd praca dzieci kuchnia marka osobista podróże przyjaźń slow life złote myśli cierpienie hejt kobieco na szybko na słodko na słodko przygotowania recenzje w kuchni związek BuJo On aktywność fizyczna analiza SWOT bez internetu ból czekolada dieta język kino krytykanctwo literatura mowa nienawiści natura niesamowite odkrycia nutella ogród planowanie podniecenie podział społeczny przeczytane rozczarowanie rozrywka rozwiązywanie problemów sielskie klimaty walka wspomnienia współpraca zderzenie z rzeczywistością złodziej czasu światopogląd 10 faktów 2016 FOG Gwiazdka Sokrates Słowianie aborcja akcje społeczne atak audyt bez czekolady buble bullet journal buulet journal choroba w rodzinie chrzań dietę dekalog detoks dobre wibracje drinki dzieciństwo dziki szał e-prezenty efekt wyniku fantazy filmy fotografia inteligencja jesień jutro klątwa wiedzy konie konsumpcja konsumpcjonizm kontrowersyjnie kreatywnosć kryzysy książka lata 80-te liebster a(wk)ward marka metoda Disneya metoda LATTE odległość ojczyzna-polszczyzna optymizm owerview effect personal branding poradnik praca nad sobą profesjonalizm promocje przeczytane/obejrzane przeczytane2016 przeczytane2017 przygoda pytania radio rock rocznica rogaliki rower serce czy rozum seriale stereotypy syndrom oszusta szczerość słodycze teksty motywacyjne trolle urlop urodziny veera w zdrowym ciele zdrowy duch walentynki wieczni malkontenci wieś wojna klasowa wokal wokalistki wpis gościnny wskaźnik mglistości wysiłek z czekoladą zabawa Święta śliwki