Muzyka odc. 4 - muzyka klasyczna i youtube




    Niesamowicie przydatna sprawa ten "jutub"!

    Muzyka.. dzięki youtube nie jesteśmy skazani na to, co proponują nam panowie z radia (właśnie.. jak nazywa się osoba, która decyduje co w radiu będą grać? dyrektor programowy?) czy telewizji.. którym firmy fonograficzne odpowiednio zapłacą za promocję konkretnych piosenek. Youtube to nieograniczone źródło każdego rodzaju muzyki.

1. Można tam znaleźć zaskakujące/niesamowite/wciskające w fotel aranżacje:


Za każdym razem kiedy to oglądam mam w oczach łzy, a na łapkach ciary!
Niesamowite wykonanie!



Uwielbiam Eda Sheerana, ale to wykonanie ma w sobie magię.


Urocza zakonnica.. 

2. Koncerty ukochanych artystów


Phil Collins


Eric Clapton


Beyonce

3. I wreszcie prawdziwe perełki, których na próżno szukać w mediach.


Too Many Zoo


Indios Bravos

    To co pisze to niby oczywista oczywistość. Ale czy aby na pewno? Zdarza Wam się włączyć na youtubie autoodtwarzanie i ruszyć w nieznane? To bywa fascynujące. Przykład? Kiedys rozpoczynając od Erica Claptona skończyłam na Davidzie Guetta! Nawet dziś.. zaczęłam od Arii Królowej Nocy z Zaczarowanego Fleta KLIK, by po godzinie wylądować na Debyssym KLIK . Niesamowita podróż przez wszystkie odcienie muzyki klasycznej od Mocarta, przez Bacha, Chopina, Czajkowskiego .. wspaniały koktajl pobudzający najwrażliwsze struny mojej wrażliwości. Co prawda nie często mi się zdarza aż tak wsiąknąć w muzykę klasyczną, ale od czasu do czasu.. Polecam to każdemu, by odrzucić uprzedzenia, otworzyć serducho i słuchać. To trudne na początku .. ja osobiście niemal się poddałam, ale udało mi się.



A Wy jakiej muzyki słuchacie?
Lubicie muzykę klasyczną.. czy wręcz nie możecie jej znieść (jak ja metalu)?
Podeślijcie linki swoich ulubionych utworów, ja zawsze chciwie poszerzam swoją muzyczną wiedzę! Może powstanie z tego jakaś fajna playlista..

16 komentarzy:

  1. Muzyka klasyczna i youtube - jak dla mnie to dwa różne światy. Jednak wiele jest takich utworów które można posłuchać właśnie tam, o takiej tematyce. W sumie można powiedzieć śmiało, że większość z nas słuchało chociaż raz takie muzyki mimo, że się do tego nie przyznaje. Sama czasem lubię jej posłuchać.
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandro dlaczego dwa światy? Ja zakładam słuchawki na uszy, włączam autoodtwarzanie, zamykam oczy i odpływam....

      Usuń
  2. Jako mała dziewczynka pamiętam zawsze czułam się dobrze w muzyce spokojnej i poważnej tak jak muzyka klasyczna. Do dziś pamiętam utwory takie jak "Utwór dla Elizy" czy "Powietrze". Mogę śmiało powiedzieć, że muzyka była ze mną od zawsze... od klasyki po utwory współczesne. Najbardziej odnajduję się w jednym gatunku muzycznym, którym jest New Age. Jest to gatunek, w którym artyści pokazują swoimi utworami lepszą wizję świata, bez krzywd i nieszczęść, gdzie istnieje dobro i pokój. Również chcą swoim słuchaczom doradzić odnośnie życia i przekazać mądrości, których sami nabyli, jak byli jeszcze młodzi. Do takich artystów należą np Enya, Clannad, Era, Enigma, Enio Morricone,Yanni, BrunuhVille, Moya Brennan, Gregorian, Kate Bush i wiele innych. Droga DRAQUILKO,czy może kojarzysz kogoś z wyżej wymienionych artystów czy raczej są Ci obcy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino znam. Choćby jako psychofanka muzyki filmowej muszę znać Enio Morricone, ale znam również utwory Enyi (nigdy nie wiem, jak odmieniać takie "dziwne" angielskie nazwy i jakie polskie końcówki im nadawać ;) ) .. choć sama filozofia new age jest mi obca i (ze względu na przekonania) tak zostanie. :)
      Pozdrawiam Cię cieplutko!

      Usuń
    2. Dziękuję za pozdrowienia i przesyłam z powrotem.

      Usuń
  3. ja mam tak że czasem słucham klasycznej a czasem zwykłej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie tak jak ja, choć ostatnimi czasy więcej jest jednak klasyki.

      Usuń
    2. zależy pewnie od nastroju:)

      Usuń
  4. Dużo u Ciebie muzyki, ja zazwyczaj słucham klasycznej. Nowy rodzaj, to zależy jak brzmi i kto śpiewa. Serdeczności Draqilko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja słucham muzyki falami. Teraz mam okres na muzykę klasyczna, a za chwilę przeskoczę na radiowe ogłupiacze by jak zawsze po chwili wrócić do muzyki filmowej.
      Pozdrawiam pięknie. :)

      Usuń
  5. Ja słucham bardzo zróżnicowanej muzyki. Skaczę po różnych gatunkach, ale są perełki, do których wracam co jakiś czas. Lubię też na YouTube autoodtwarzanie, bo często znajduję coś nowego i innego. Klasycznej słucham, ale rzadko. Raczej wolę rock, a jako nastolatka metal, ale nie ten taki wydzierany ;)
    Z takich aktualnie przeze mnie słuchanych to:

    https://www.youtube.com/watch?v=c9B4Z_HRAcI

    https://www.youtube.com/watch?v=eNxO9MpQ2vA - ciarki, ciarki i jeszcze raz ciarki.

    https://www.youtube.com/watch?v=ngORmvyvAaI

    https://www.youtube.com/watch?v=EKa0TLTQ-mg

    https://www.youtube.com/watch?v=72T4j04MS8o

    Daj znać jeśli było tu coś czego nie znałaś, a się spodobało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Shawn Mendes znam, tak samo Marka Trandę .. Dawid Podsiadło to mój polski faworyt (zaraz po Gutku ;) ) nowa piosenka z Męskiego Grania nagrana wspólnie z Ostrym i Tomkiem Organkiem pt. Wataha jest genialna! Natomiast Patryk Młodzianowski to dla mnie całkowita nowość, jest interesujący.. posłucham go więcej.

      Usuń
  6. Świetne zestawienie! Pierwsze wykonanie jest fenomenalne, a o Edzie Sheeran`ie nawet nie słyszałam, świetnyyyyy! Poszperam na YT, uwielbiam klasykę jak i nowe, nieznane mi brzmienia, zresztą muzykę słucham różną, dopasowuję ją w zależności od nastroju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ten aranż Schodów do nieba za pierwszym razem wbił w fotel dosłownie. A końcówka wysłała do muzycznego nieba! Eda Sherrana odkryłam po Hobbicie. I pokochałam tego Angola.. pewnie dlatego, że jest taki angielski i klasyczny..

      Usuń
  7. Lubię ogólnie piosenkę "give me love" a w tym wykonaniu podoba mi się jeszcze bardziej. Bardzo fajna seria postów, dzięki Tobie można znaleźć bez problemu fajne piosenki. Bez zbędnego scrollowania :)
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Staram się odwiedzać moich gości, czasem mam opóźnienia, ale nadrabiam je**

**Nie działam na zasadzie obs za obs, komć za komć, uwierz mi nie ma dróg na skróty, tylko pracą można osiągnąć sukces**

** Przesyłam moc dobrej energii! **