Muzyka odc. 3 - Radio

Dziś Międzynarodowy Dzień Radia. Dlatego dziś będzie o radiu.

Nie ukrywam, że radio to medium najbliższe memu sercu. Dzięki niemu mogę uciec od przygniatającej mnie ze wszystkich stron kultury obrazkowej.

Radio to słowa i dźwięki.
Radio to odpoczynek dla oczu i uczta dla ucha.

Moja droga poszukiwania idealnej stacji radiowej nigdy się nie kończy. Obawiam się, że nigdy takowej nie znajdę. Dlaczego? Ze względu na zmienne nastroje.. i różne potrzeby w różnych momentach dnia, a także szeroki wachlarz tego co muzycznie lubię. Znalazłam jednak kilka stacji radiowych i one razem tworzą kulturalny miszmasz, który na daną chwilę mnie zadowala.

1. Radio RMF Classic

Muzyka filmowa przeplatana utworami klasyków. Mało gadania dużo grania. Kiedy pracuję to praktycznie jedyna stacja, która mi towarzyszy. Spokojna, wyważona idealnie ułożona tracklista wprawia mnie w trans, pobudza kreatywność i odcina od świata.
Radia RMF Classic słucham tez wieczorami, kiedy chcę się zrelaksować, lub kiedy czytam.. wtedy gra cichutko w tle.

2. Radiowa TRÓJKA

Lista Przebojów Programu Trzeciego prowadzona przez mistrzów Marka Niedźwieckiego i Piotra Barona to miód na moje uszy. Źródło wieści o tym, co aktualnie artystycznie dzieje się na polskim rynku muzycznym. I niewyczerpana kopalnie wiedzy o muzyce w ogólnym tego słowa znaczeniu.

3. Radiowa Czwórka

Staram się na bieżąco sprawdzać czy w Czwórce nie zapowiadają jakiegoś fajnego koncertu.


Tak przedstawia się absolutny TOP. Ale nie mogę zapomnieć o innych kanałach.
RMF Fitness - porządki mi nie straszne przy dźwiękach tego kanału tematycznego RMF
RMF 80s, RMF Classic Rock, RMF Reggae .. tematyczne i w zależności od nastroju. Świetna droga na skróty, kiedy nie mam ochoty "wsiąkać" w youtube i tracić czasu na wyszukiwanie kolejnych piosenek.

Natomiast unikam stacji komercyjnych typu: ESKA, RMF, Radio Zet .. tam ciężko znaleźć coś wartościowego w moim odczuciu. Playlisty zarzucone są kiepskiej jakości muzyką "dla mas", która raczej nie niesie żadnego przekazu. Mnóstwo tam polityki, kiepskiej rozrywki i nachalnej reklamy. To zdecydowanie nie moje klimaty.

A Wy macie swoje ulubione stacje radiowe?
Może tworzycie własne radio!?

2 komentarze:

  1. Ja praktycznie nie słucham Radia. Jedynie jak ktoś załączy w samochodzie i nie mam innego wyjścia.;)
    A jeśli słucham sama to na Internecie na stronie open FM. Tam jest mnóstwo kategorii do wyboru. Może też znajdziesz tam coś dla siebie. :)
    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ta stronkę. Czasem nawet tam zaglądam. Choć mimo wszystko jestem konserwą i wolę tradycyjne radio .. hah "jestem konserwą" ależ to zabrzmiało! ;)

      Usuń

** Wszystkie komentarze są dla mnie na wagę złota, każdy czytam i na większość odpowiadam. **

** Staram się odwiedzać moich gości, czasem mam opóźnienia, ale nadrabiam je**

**Nie działam na zasadzie obs za obs, komć za komć, uwierz mi nie ma dróg na skróty, tylko pracą można osiągnąć sukces**

** Przesyłam moc dobrej energii! **